TASD tarafından düzenlenecek 63. Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, 30 Eylül-3 Ekim'de CNR Expo'da gerçekleştirilecek
Yeni dönemin ilk uluslararası fiziki fuarları arasında yer alan AYMOD, Almanya, İtalya, İsrail ve Rusya gibi ülkelerden 25 bini aşkın profesyonel alıcıyı ağırlayacak
TASD Başkanı Abdulsabur Endican, "Tüm zorluklara rağmen Türk ayakkabı üreticisinin yanında olmaya, sektörün gelişimi, ilerlemesi ve ihracatının artması için faaliyetleri sürdürmeye devam edeceğiz" dedi.
Yeni dönemin ilk fiziki fuarlarından 63. Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı (AYMOD) 30 Eylül-3 Ekim'de gerçekleştirilecek.
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği tarafından CNR Holding kuruluşlarından Pozitif Fuarcılık iş birliğiyle gerçekleştirilecek fuar, CNR Expo'da düzenlenecek ve 4 gün sürecek.
Ayakkabı sektörüne yön veren 420 markayı uluslararası alıcılarla 63. kez buluşturacak fuarda, sektörün yerli ve yabancı önemli markaları bir araya gelecek.
Ayakkabı ihracatında özel yer tutan ve ihracat potansiyeli yüksek olan 32 ülkeden alım heyetinin geleceği fuarda, Almanya, Hırvatistan, İtalya, Rusya, Irak, Kazakistan ve İsrail onlarca ülkeden ziyaretçi de yer alacak.
Yerli ve yabancı 25 bini aşkın profesyonelin ziyaret etmesi beklenen fuar, B2B görüşmeleriyle yüz milyonlarca dolarlık iş bağlantısı sağlayacak.
- Yeni sezon ürünler ve modeller sergilenecek
Yeni sezon ürünlerin sergileneceği AYMOD, fuar ziyaretçilerine en yeni modelleri yakından görme fırsatı sunacak. Bunun yanı sıra ihtiyaçlar doğrultusunda ürün gruplarına aynı çatı altında ulaşılabilecek ve karşılaştırma yapılabilecek.
Türk ayakkabı sektörünün en büyük uluslararası gücü olan AYMOD, sektörün yeni trendlerine ev sahipliği yapacak ve gelecek yılın ayakkabı modasına yön verecek.
Fuarda, TASD tarafından uzman akademisyenlerce hazırlanan ve ilk insan bu yana ayakkabının tarihini ve değişimi ele alan “Geçmişten Günümüze Ayakkabının Tarihi” isimli kitap çalışması da ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.
Bugüne kadar ihmal edilen Türk ayakkabıcılık tarihinin zengin fotoğraf arşivi ile desteklenerek kaleme alındığı kitap, bu alanda derli toplu olarak yazılan ilk eser olma özelliği taşıyor.
Süleyman Faruk Göncüoğlu’nun liderliğinde hazırlanan kitap, Orta Asya’daki II. Pazırık Kurganı kazısında elde edilen çizmeler ve deri ürünlerinden itibaren Türklerin o dönemden bugüne bir ayakkabı ve deri kültürü hakkında bilgiler de içeriyor.
- Pandemiye karşı tüm önlemler alındı
Küresel salgına karşı tüm önlemlerin alındığı fuarda, katılımcı ve ziyaretçilerin sağlığı güvence altına alınarak, olası risklerin bertaraf edilmesi için devletin ve Uluslararası Fuarlar Birliği'nin (UFI) belirlediği yeni normale dönüş kriterleri kapsamında bir dizi önlem hayata geçirildi.
Bu kapsamda, fuara giriş ve çıkış noktaları yeniden düzenlendi. Fuar girişlerinde vücut ısısı kontrolü yapılacak.
Havalandırma sistemlerinde harici hava kullanılarak içerideki hava sürekli temiz tutulacak. Aynı anda fuar alanında bulunacak kişi sayısı "10 metrekareye 1 ziyaretçi" şeklinde sınırlandırılacak.
Fuara girişlerde katılımcı, ziyaretçi ve görevlilerin HES kodu sorgulaması zorunlu olacak.
- "Pandemi sonrası Türkiye'nin bu büyüklükteki ilk fiziki fuarı"
TASD Başkanı Abdulsabur Endican, fuara ilişkin yaptığı açıklamada, tüm zorluklara rağmen Türk ayakkabı sanayisinde üretimin devam etmesi, ihracatın artması ve sektörün uluslararası alandaki etkinliğini artırması için faaliyetlerini sürdürdüklerini söyledi.
Endican, 25-27 Ağustos'ta AYMOD'u online olarak düzenlediklerini ve katılımcılardan olumlu sinyaller aldıklarını kaydederek, fiziki fuarların yapılmasına henüz 1 Eylül'de izin verilmesine rağmen kendilerinin yoğun bir çalışmayla 30 Eylül'e AYMOD'u yetiştirdiklerini anlattı.
Hangi şartta olursa olsun Türk ayakkabı üreticisi için ellerinden gelen tüm tanıtım ve pazarlama çalışmalarını yaptıklarını dile getiren Endican, şu açıklamlarda bulundu:
"Pandemiye rağmen 63. Uluslarası Ayakkabı Moda Fuarımızı düzenliyoruz. 32 ülkeden alım heyetinin geldiği fuara binlerce profesyonel ziyaretçi katılacak. Böyle bir dönemde bu fuarı gerçekleştirmek büyük başarı. Alım heyetlerinin ve profesyonel ziyaretçiler fuarda yer alan markalarla B2B görüşmeler gerçekleştirecek. Fuara sayesinde ihracatımıza önemli bir katkı sunulacak."
Endican, tüm zorluklara rağmen Türk ayakkabı üreticisinin yanında olmaya, sektörün gelişimi, ilerlemesi ve ihracatının artması için faaliyetleri sürdürmeye devam edeceklerinin altını çizdi.