Türkiye’nin ilk sanal fuarı, Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı, 13-15 Ekim 2020 tarihlerinde Türk deri ürünleri ihracatçılarıyla, dünyanın dört bir tarafından ithalatçıları ikinci kez buluşturdu. Türk deri sektörü, ayakkabı, saraciye, çanta ve deri konfeksiyon ürünlerini sanaldan 59 ülkenin alıcılarına ihraç edecek.
Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Shoedex2020 Sanal Deri Ürünleri Fuarı’nın açılış töreni online ortamda gerçekleştirildi.
Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’nın açılış töreninde konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi Sanal Fuarlar Komitesi Başkanı ve Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, dünyanın teknolojik bir değişimin ortasında olduğunu, mesafelerin ticarete engel olduğu,
sosyal birlikteliklerin hala sağlanamadığı süreçte tüm bu olumsuzluklara rağmen Türkiye’nin ihracatının arttığını dile getirdi.
Zandar, “Çünkü inancı yüksek, çalışma azmi olan bir milletiz.
Zorluklara karşı gelen, hızlı kararlar alıp değişen koşullara çabuk uyum sağlayabiliyoruz”
diye konuştu.
Her şey Shoedex ile başladı
Türk ihracatçılarının sanal fuar ve heyet organizasyonlarına hız verip dünya ile olan iletişimini kesmediğini dile getiren Zandar, “Her şey Haziran ayında Shoedex ile başladı.
Üzerinden pek çok fuar, ticaret heyeti yapıldı.
Ayakkabı ve saraciye ile başlayan yolculuğumuza 2. Shoedex Fuarımızda deri konfeksiyonu da ekledik.
Bu sayede daha çok üyemize hizmet vermenin mutluluğunu yaşıyoruz.
Bu defa daha da tecrübeli, daha da hazırlıklıyız.
Teknolojimizi geliştirdik.
TİM çatısı aldında sanal fuar yapma konusunda dünyada öncüyüz.
Tanıtım ağımızı güçlendirdik. Dünyanın pek çok ülkesine ulaştık.
Fiziksel fuarlara getiremediğimiz ülkelerden müşterileri sistemimize kattık.
Güney Amerika’dan Afrika’ya, Avustralya’dan Asya'ya kadar pek çok kıtadan ziyaretçiler bugün itibari ile fuar sistemimizde aktif oldular” şeklinde konuştu.
Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’na 70’in üzerinde deri ürünleri ihracatçısı firma www.shoedex.events adresinden katılırken, 59 ülkeden yüzlerce alıcıyla binlerce ikili iş görüşmeleri yaptı.