30 Nisan 2024
Gündem haber:

“İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz”

  • Anasayfa
  • Haberler
  • “İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz”

Ayakkabı Sektörünün Değişmeyen Adresi AYSAF, 84 ülkeden ziyaretçi ağırladığı fuarda, mesajını tekrarladı: “İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz”

Ayakkabı sektörünün en önemli buluşma noktası “Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF”, sonbahar-kış sezonu için 67. kez dünyanın alanında lider firmalarını, 16-19 Kasım 2022 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde ağırladı.

Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği AYSAD ile Artkim Fuarcılık iş birliği ile dünyanın dört bir yanından lider firmaların ağırlandığı 67. Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF’ın açılışını İTO Başkanı Şekib Avdagiç, İDMİB Başkanı Güven Karaca, AYSAD Başkanı Sait Salıcı ve Artkim Fuarcılık İcra Kurulu Başkanı Cengiz Yaman gerçekleştirdi ve konuşmalarda “İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz” mesajı verildi.

84 farklı ülkeden, 3.284’ü yabancı olmak üzere toplam 15.072 ziyaretçi ağırlayan fuara toplam 330 firma katıldı.

Açılışta konuşan AYSAD Başkanı Sait Salıcı, sektöre dair üretim ve ihracat verileri ile hedeflerini paylaştıktan sonra “Türkiye Ayakkabı Sanayiinin Dijitale Açılan Kapısı”, yan sanayicilerin buluşma noktası SHOEPORT portalının da açılış müjdesini verdi.

İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise “ticaret odası, sanayi odası ve sektörlerin iş birliği yaptığında gelişeceğini” belirterek, “amacımız sadece şirketlere kar ettirmek değil, ülke ekonomisine katkı sağlamaktır.” şeklinde konuştu.

İDMİB Başkanı Güven Karaca ise konuşmasında, “deri sektörünün en çok ihracat yapan 4. sektör” olduğunu ve e-ticaret hacminin büyümesini çok önemsediklerini ifade etti. Karaca, Ticaret Bakanlığı’mızın organizatörlüğü ve İDMİB koordinasyonunda fuara gelen Alım Heyetinin hem bireysel ziyaretler yapacağını hem de özel oluşturulan B2B toplantı alanında, katılımcı firmalar ile bir araya geleceğini belirtti. Ve mevcutta 15,5 trilyon dolar olan e-ticaret hacminin bu tür çalışmalar ile 2027 yılında 57 trilyon dolara ulaşmasını hedeflediklerini ifade etti.

Ticari alım heyeti yanında AYSAD ve Artkim Fuarcılık’ın fuara özel düzenlediği yurtdışı sektörel alım heyeti kapsamında ise, Arnavutluk, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Rusya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Cezayir, Ermenistan, Fas, Filistin, Yunanistan, Gürcistan, Irak, Kosova, Lübnan, Tunus ve Ürdün’den gelen potansiyel alıcılar, fuar alanında katılımcı firmalarla buluştu.

Azerbaycan ve Özbekistan ülke pavilyonlarının da yer aldığı ve sektörün; ayakkabı taban sistemleri, deri, suni deri, tekstil, metal ve plastik ürünleri, kimyasallar, yapıştırıcılar, makine, ekipman ve üretim teknolojileri ihtiyaçlarına karşılık bulabilmesi adına ideal bir platform sunan AYSAF; üretici ile alıcı arasında bir kez daha önemli bir köprü görevi gördü.