Ayakkabı yan sanayi sektöründe yeni bir marka ve yeni bir soluk ‘’Mars Baskı’’
Ayakkabı ürecilerine deri baskı konusunda hizmet vermek amacıyla kurulan Mars Baskı,farklı model ve özelliklerinin yanında çeşitliliği ile ayakkabı yan sanayi sektöründe hizmet veren firmalar arasında yerini aldı.
İstanbul İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Aymakoop sanayi Sitesi’nde faaliyete başlayan Mars Baskı sahipleri Murat Keskin ve Rıdvan Yılmaz çalışmaları ve hedeflerini anlattı.
Firmanızı ve sizleri kısaca tanıyabilirmiyiz?
Murat Keskin: 2005 yılından beri b sektöre hizmet ediyorum. Aşağı yukarı bu işi başlatanların öncülerindenim. Şuan ortağım ve ben yeni yer ve markamızla kendi işimizin başına geçtik. Sektörde olan bazı açıklar ve yeni gelişen teknoloji yle beraber, yeni aldığımız makinalar ile sektörümüze bir katkıda bulunacağımızı düşünüyoruz.
Rıdvan Durmaz: Firmamızı yeniliklere açık bir firma hedefiyle kurduk. Piyasaya sunlacak yeni makinalar ve ayakkabı modellerine zemin hazırlamak amacıyla buu yolda ilerliyoruz.
Henüz açılalı 3 ay oldu. Ama biz bu 3 ayda güzel bir yol katettik. Bunu zaten piyasadan gelen talepten ve yaptığımız işten de anlıyoruz. İlerleyen zamanda bnu geliştirmek için elimizden ne geliyorsa yapacağız. Ar-Ge’mizi ona göre hazırlıyoruz.
‘’Yeniliklere her zaman açığız…’
Piyasada bu zamana kadar gelmiş olan işlerin dışında işler yapmayı istiyoruz. Şu ana kadar pek çok iş yaptık. Ama önemli olan bizi bir adım ileriye götürecek hamleler.
Ayakkabının üretimde yaptığınız işi ve hitap ettiğiniz diğer sektörleri öğrenebilirmiyiz?
Murat Keskin: Ayakkabı çanta ve deri monte sektörlerine hitap ediyoruz. Ayakkabının son selerde satılmasında ön planda olan şey baskı ve zımbalar oldu.
Deri üzerine yapılacak bütün desenler, baskılar ve zımbalar yaptığımız işlerimizin içinde yer alıyor. Bizim yaptığımız Ar-Ge çalışmalarımızla sektördeki ayakkabı üreticilerimizin bir adım daha öne geçeceğine inanıyoruz.
Yeni ve teknolojik özelliklere sahip bir makine aldık. Bu makinanın farklığı lazer ile yapılabile her şeyi biz bu makinada daha temiz yapabiliyoruz. Bu da bizi farklı kılıyor. Ayakkabı imalatçılarımızın tercihi biz oluyoruz. Bizim yaptığımız baskılar ile üretilen ayakkabıda bir kararma koksu olmadığı için üreticinin bizi tercih etmesi kullandığımız makinanın özelliği ve bu özellik bizi bir adım öne taşıyor. İmalatçılarımızı da farklıı kıldığına inanıyoruz. Yüksek adetlerle çalışıyor olmamız ayrı bir farkınız.
Mars Baskı’nın hedefleri neler?
Birkaç makine daha alarak hızlı ve kaliteli hizmet vermek istiyoruz. Baskı ve zımba konusunda müşteri istemlerini anında karşılıyoruz. Ama hızlı bir şekilde bilinir olmak bizi heyacanlandırıyor ve hedeflerinizi şimdiden büyütüyor.
2018 yılından beklentileriniz neler olacak?
Murat Keskin: Biz firma olarak işin başında olabiliriz. Ama işimize hakim, kararlı ve heyacanlıyız. Nasıl başlanırsa öyle gider ya. Biz Mars Baskı olarak 2018’e kendini oturtmuş, farklığını göstermiş bir firma olarak girmeyi planlıyoruz. Gelişen çalışmalarımız ve sonuçları da bunu gösteriyor. Çok daha yoğun olacağımız ve müşteri memmuniyeti ve potansiyeline artılar katacağımız bir yıl olması için çalışacağız. Ayakkabı sektörü içinde iyi bir yıl temenni ediyoruz. Bu arada,yeni sezon ayakkabıların üzerine toka baskı lazerde yoğun ilgi görüyor. Bakın, beklentilerimiz hep olumlu.
Rıdvan Yılmaz: Yurt dışı ile yaptığımız bir iş bağlantımız yok. Biz genelde yaptığımız kalıplarda yurtdışından esinlenerek tasarlıyoruz. Yurtdışına da uyğun kalıp tasarımlarımız var. Bu tasarımların ilgi göreceğini biliyoruz. Yurtdışında Rusya, Ukrayna, neden olmasın İtalya ile çalışmayı hedefliyoruz. Çünkü yaptığımız ürün modellerimiz dünya trendleri. Yaptığımız ürünler dolaylı olarak yurtdışına ihraç ediliyor zaten.
Firma tanıtım ve ürün satışı için fuarlar hedefleriniz arasında mı?
Murat Keskin: Fuarların sektörler çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Özellikle yurtdışı müşterileri ülkemize çekebilecek nitelikte uluslar arası fuarlar çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
Rıdvan Yılmaz: Fuarlara katılmak tanınabilmek açısından önemli bir artı bizim için. Çünkü burada kaç kişiye hitap edebilirsiniz ki. Fuarlarda her gören göz bizim için artı olacaktır. Yapılan işlerin sergilenmesi hem de aynı anda başlı başına büyük bir tanıtım ve enerji. İlerleyen zamanda fuarlar ilk hedeflerimiz arasında.