Dünya ayakkabı sektörünün en büyük buluşmalarından bir olan AYMOD - Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı 63. kez TASD-Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği, TASEV-Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı işbirliği KOSGEB desteğiyle, devletin ve Uluslararası Fuarlar Birliği’nin (UFI) belirlediği yeni normale dönüş kriterleri kapsamında bir dizi önlem ile Pozitif Fuarcılık tarafından 30 Eylül- 3 Ekim tarihlerinde CNR Expo İstanbul Fuar Merkezi’nde yapıldı.
SEKTÖRÜMÜZ YOUTUBE KANALINDAKİ TÜM VİDEOLARI İZLEMEK VE
YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAK İÇİN TIKLAYIN
‘’AYMOD 63. Fuarı ile Avrupa’da birinci sıraya yükseldi’’
63. AYMOD Fuar’ı beklentilerin üstünde çok hareketli ve bereketli bir fuar olduğunu belirten TASD Başkanı Abdulsabur Endican şunları söyledi:
‘’Pandemiden dolayı bu ilk fuarımızda beklentilerimizi düşürmüştük. Ama gerçekten bize sürpriz oldu. Başarılı bir fuar geçiyor. B arada aramıza 18 İtalyan firması kattık. Bu da AYMOD için büyük bir pretij oldu. Şu anda şunu söyleyebilirim. MİCAM Avrupa’da birinci sırada idi. Şu an itibari ile ile MiCAM’ın ikici sırada AYMOD’un birinci sıraya yükseldiğini söyleyebiliriz.
Katılımcı olarak 415 firma var. Herkesde beklentler düşük olduğu için bu kadar müşteri olmasından dolayı çok mutlu. Çok haraketli ve çok bereketli bir fuar oldu. Fuarda katılımcı olarak yüzde beş kaybımız vardı. O da İtalya’dan gelerek fuarımıza katılan 18 firma ile dengelenmiş oldu.’’
‘’Firmalarımız orta seviyede bir fuar gerçekleştirdi’’
63. AYMOD Fuarı’nın firmalar açısından orta seviyede bir fuar olduğunu söyleyen TASEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İstanbul Sanayi Odası Meclis Üyesi Hüseyin Çetin sonradan katılan İtalyan firmalarında fuara cok ciddi katkı sağlaladığını belirtti.
63. AYMOD Fuarı’ındaki TASEV standında Sektörümüz Dergisi’ne fuarın değerlendirmesini yapan Hüseyin Çetin şunları söyledi.
‘’30 Eylül 3 Ekim de 63. AYMOD Fuarımızı gerçekleştirdik. Özellikle Nisan ayındaki fuarın iptali ile birlikte ilk defa fiziki fuar olması sebebiyle uluslararası uçuşların az olması yurt içindeki satışların pandemi döneminde az olmasından kaynaklı olarak fuarda metrekare olarak her hangi bir düşüş sağlanmadı ama ziyaretçi açışından, gelen ziyaretçi sayısı azaldı. Ama buna paralel olarak özelikle buna paralel olarak 20-23 tarihlerinde Milano’da yapılan fuarın verimsiz geçmesi belli İtalyan firmalarını A sekmendinde ki firmaların Türkiye’ye gelip burada fuar yapmasına sebep oldu. Bu firmalar otelde organizasyon yapmak istediler. Otelde yapamayınca biz bunlara fuarda yer tahsis ettik. İtalyanlar da fuarımıza çok ciddi katkı sağladı.
Firmaların çok iyi olmasa da çok kötü olmadığını orta seviyede bir fuar gerçekleştirdiklerini düşünüyorum. Çünkü önümüzdeki yaz döneminde 2021 yaz kolleksiyonlarının sergilendiği bu fuarda firmalar yeni kolleksiyonlarını hazırlayarak fuara hazırlandılar. Ve burada da iyi sonuçlar aldıklarını düşünüyorum. Önümüzdeki günlerde de oluşturacakları dijital katalog ve fotograflarla yabancı müşterilere çok daha iyi mal satacaklarını ve Türkiye’nin ihracatına ciddi katkı sağlayacağını düşünüyorum.
AYMOD Ayakkabı sektörü için uluslararası bir fuar olması ile çok önemli. Özellikle 30 yıldır yapılan bir fuar olması, bütün dünyada bilinir olması, bütün dünya ülkelerinden ziyaretçilerin gelmesi. Türkiye’nin Avrupa yakınlığı lojistik konumu Ayakkabı sektörünün en büyük avantajı. Türkiye’nin önümüz deki günlerde çok ciddi ticaret merkezi haline dönüşeceği ve Avrupa’ya ihracatta her geçen gün üstüne koyacağını, zaten geçtiğimiz 2019 yılının 1 milyar dolarlık bir ihracat hacmi ile bunu göstermeye başladı.2020 yılının ihracatın artış gösterek süreceğini 2021 yılı kış kolleksiyonu ile de sektörümüzün çok daha güçlü olacağını düşünüyorum.’’